Arkadiusz Reikowski o Two Worlds II

29 Styczeń 2010

W Gra muzyka już niedługo pojawi się pierwszy z serii wywiadów, w których rozmawiać będę z wybranymi twórcami muzyki do gier komputerowych. W inauguracyjnym odcinku nowego cyklu na przesłuchanie wstawi się Arkadiusz Reikowski – utalentowany krakowski artysta, współtwórca ścieżki dźwiękowej do gry NecroVision.

Muzyk coraz mocniej zaznacza swoją obecność w branży elektronicznej rozrywki. W grudniu ubiegłego roku objął funkcję projektanta dźwięku w Two Worlds II i to właśnie gry tworzonej przez krakowskie studio Reality Pump dotyczyć będzie krótki zapis rozmowy z Arkiem, który znajdziecie poniżej. Duży wywiad zostanie opublikowany już wkrótce. Nie pozostaje mi nic innego jak prosić o odrobinę cierpliwości i gorąco zachęcić Was do lektury.

Gra muzyka: Od dłuższego czasu aktywnie uczestniczysz w powstawaniu gry Two Worlds II. Mógłbyś zdradzić na czym dokładnie polega Twoja rola?

Arkadiusz Reikowski: Nie jest to długi czas, bo właściwie podjąłem się tego zadania niecałe dwa miesiące temu. Odpowiadam za współprojektowanie warstwy dźwiękowej oraz implementację muzyki, czyli troszkę inaczej niż zwykle, ponieważ na co dzień zajmuję się tworzeniem muzyki.

Gra muzyka: Jesteś bliżej związany z Reality Pump, twórcami gry Two Worlds II? W jakich okolicznościach zostałeś zaangażowany w projekt?

Arkadiusz Reikowski: Dostałem telefon z zapytaniem czy nie chciałbym dołączyć do teamu i wspomóc udźwiękawianie Two Worlds II. Chętnie przystałem na propozycję. Jak najbardziej jestem blisko związany z Reality Pump, choć właściwie współpracuję z różnymi firmami jednocześnie.

Gra muzyka: W jakich klimatach utrzymana będzie ścieżka dźwiękowa z gry? Czy będzie przypominać to, co słyszeliśmy w pierwszej części Two Worlds?

Arkadiusz Reikowski: Na pewno zarówno dźwięk, jak i muzyka będą dużo lepsze niż w części pierwszej. Pracujemy nad ulepszeniem wszystkich aspektów gry, w tym warstwy audio. Klimatycznie mógłbym to troszkę porównać do trzeciego Gothica i Risen, jednak muzyka jest jeszcze bardziej złożona i ekspresyjna. Cała ścieżka jest już nagrana i gotowa, teraz trzeba tylko wszystko odpowiednio poustawiać.

Gra muzyka: Czy mógłbyś zdradzić, kto odpowiada za muzykę w Two Worlds II?

Arkadiusz Reikowski: Nie bez powodu wspomniałem o Gothic 3 i Risen, bo autor muzyki do Two Worlds II był m.in. współtwórcą soundtracku do tych właśnie tytułów. Jest nim Borislav Slavov.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: